vrijdag 11 juni 2010

Oud & Nieuw


Niet zo lang geleden kreeg ik van een tante van mij een heleboel naaispulletjes. Zij had de spulletjes weer gekregen van een (inmiddels overleden) tante van haar. Dus het zijn best wel oude naaispulletjes. Ik heb me heerlijk vermaakt bij het doosnuffelen van de doos met garen, naalden(sommige wat roestig), oude bh-haakjes, lint en ook een heel oud rolcentimetertje met borduursel bovenop(ik zal deze nog eens op de gevoelige plaat vastleggen).
Maar er zaten ook heel wat knopen in. Ik heb een paar wekpotten gepakt en de knopen gesorteerd op donker, wit en gekleurd en zo verdeeld in de drie potten.
Maar van de opvallendste knopen heb ik een foto gemaakt.

 Wat ik ook vond in de oude doos was het kleine aparaatje links op de foto: hieronder even vergroot.

een naalddoorhaler!! Hij is waarschijnlijk antiek maar doet het uitstekend.
Het gekke is dat ik er laatst nog over heb gedacht om hem aan te schaffen want de oogjes in de betweens zijn heel erg klein. En nu wordt het zo in mijn schoot geworpen...geweldig!

Ik heb mij stitchery ingelijst. Ik heb gedacht om  hem nog "in te lijsten" zoals Lida heeft gedaan, maar ik vond dit ook wel leuk en kan ik nu een mooi plaatsje er voor zoeken.

Mijn hexablommen komen gauw hoor. Deze week heb ik het een beetje druk gehad.
Mijn DS was een midweekje weg en ik had zijn krantenwijkje overgenomen. Dat betekende om half 5 opstaan en om 6 uur klaar en weer even slapen tot de wekker opnieuw om half 8 gaat om naar mijn eigen werk te gaan. Nu is hij weer thuis en ik kijk nu al uit naar mijn uitslaapochtend morgenvroeg!

Fijn weekend en tot gauw,
Marieke

2 opmerkingen:

Saskia zei

Heerlijk zo'n erfenis he?
Ik ben ook nog steeds blij met mijn kant, band en knopen van een oud tante. Heb twee verhuisdozen vol gedeeld met mijn moeder en een kennisje. leuk idee om de knopen in weckpotten te doen.

Dorine zei

Hoi marieke,
Ik kon je email niet vinden vandaar dat ik hier maar even antwoord.
Ik heb er hele dunne tussenvoering tussen gedaan , want er moeten kopjes en zo op staan en anders gaat het wiebelen.
Bij tafelkleedjes gebruik ik die altijd.
groetjes Dorine